Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk

Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk

3.3.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 14 20
Elméleti képzés idő aránya (%) 57
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 43

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.3.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
 

 

Ismeri a közösségfejlesztés hazai és külföldi történetét és intézményeit.

Képes nemzetközi összefüggésben szemlélni a munkáját, valamint felismerni és bemutatni a helyi és kistérségi fejlesztés jó gyakorlatát mások és saját példáin keresztül.  

Szem előtt tartja a közösségfejlesztés nemzetközi és hazai trendjeit, melyekből következtetéseket von le a saját munkájára.

 

 

Magabiztosabbá és tudatosabbá válik az által, hogy tágabb összefüggésben látja a közösségfejlesztést.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják   hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

A programkövetelmény modul azonosító száma  

SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-04

A programkövetelmény modul megnevezése  

A közösségfejlesztői szaktevékenység

3.4.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 24 30
Elméleti képzés idő aránya (%) 50
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 50

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.4.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
Ismeri a közösségi beavatkozás modelljeit, kezdeményező és segítő szerepeit és fejlesztői- szervezői szakmai feladatait.  

Képes átlátni a közösségfejlesztő szaktevékenység alapszintű végzésének folyamatát.

Belátja a közösségfejlesztés értékeit, elveti a kirekesztést, s jellemzően a szolidaritás kifejlesztésére törekszik.  

Felelősen gondolkodik saját és a szakmai beavatkozás legitimációjáról.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják   hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

A programkövetelmény modul azonosító száma  

SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-05

A programkövetelmény modul megnevezése A közösségfejlesztési folyamat, közösségi munkamódok, módszerek és technikák

3.5.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 24 34
Elméleti képzés idő aránya (%) 50
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 50

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.5.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
Ismeri a főbb módszereket és technikákat: – aktivizáló módszerek – az együttműködés kialakítása és partnerek keresése, – a helyi nyilvánosság kialakítása és megerősítése, valamint – a menedzsmentet a közösségi munkában.  

Képes átlátni a saját helyzet megismerésének és megértésének, a partnerség-építésnek, a helyi nyilvánosság fejlesztésének, a saját szervezetek létrehozásának és működtetésének,a közösségi tervezésnek a fontosságát.

 

 

 

 

Belátja az együttműködések fontosságát, melyhez felelős viszonyulást fejleszt ki magában.

 

 

 

 

Másokkal együttműködve, partnerségek kialakításával végzi munkáját.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják  hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

3.6.     PROGRAMKÖVETELMÉNY MODUL RÉSZLETES BEMUTATÁSA

A programkövetelmény modul azonosító száma  

SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-06

A programkövetelmény modul megnevezése  

Közösségfejlesztői szakmai gyakorlat

 

3.6.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 26 32
Elméleti képzés idő aránya (%) 10
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 90

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.6.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
 

Ismeri a közösségfejlesztő munkáját, a közösségfejlesztési folyamat főbb lépéseit.

Képes a közösségfejlesztői munka elemzésére, egy lokális önszerveződés, közösségi szerveződés történeti jellegű kutatására.  

Szem előtt tartja a munkájában a demokratikus értékrendet, törekszik arra, hogy befogadó személyiséggé váljon.

 

 

Közösségi megoldásokat helyez előtérbe, és felelősen gondolkodik a közösségről.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják  hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

Közösségfejlesztő

Közösségfejlesztő tanfolyam

A Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk bejegyzés először a IOSZIA – OKJ Képzések – OKJ Tanfolyamok jelent meg.

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.

Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk

Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk

3.3.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 14 20
Elméleti képzés idő aránya (%) 57
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 43

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.3.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
 

 

Ismeri a közösségfejlesztés hazai és külföldi történetét és intézményeit.

Képes nemzetközi összefüggésben szemlélni a munkáját, valamint felismerni és bemutatni a helyi és kistérségi fejlesztés jó gyakorlatát mások és saját példáin keresztül.  

Szem előtt tartja a közösségfejlesztés nemzetközi és hazai trendjeit, melyekből következtetéseket von le a saját munkájára.

 

 

Magabiztosabbá és tudatosabbá válik az által, hogy tágabb összefüggésben látja a közösségfejlesztést.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják   hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

A programkövetelmény modul azonosító száma  

SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-04

A programkövetelmény modul megnevezése  

A közösségfejlesztői szaktevékenység

3.4.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 24 30
Elméleti képzés idő aránya (%) 50
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 50

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.4.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
Ismeri a közösségi beavatkozás modelljeit, kezdeményező és segítő szerepeit és fejlesztői- szervezői szakmai feladatait.  

Képes átlátni a közösségfejlesztő szaktevékenység alapszintű végzésének folyamatát.

Belátja a közösségfejlesztés értékeit, elveti a kirekesztést, s jellemzően a szolidaritás kifejlesztésére törekszik.  

Felelősen gondolkodik saját és a szakmai beavatkozás legitimációjáról.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják   hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

A programkövetelmény modul azonosító száma  

SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-05

A programkövetelmény modul megnevezése A közösségfejlesztési folyamat, közösségi munkamódok, módszerek és technikák

3.5.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 24 34
Elméleti képzés idő aránya (%) 50
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 50

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.5.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
Ismeri a főbb módszereket és technikákat: – aktivizáló módszerek – az együttműködés kialakítása és partnerek keresése, – a helyi nyilvánosság kialakítása és megerősítése, valamint – a menedzsmentet a közösségi munkában.  

Képes átlátni a saját helyzet megismerésének és megértésének, a partnerség-építésnek, a helyi nyilvánosság fejlesztésének, a saját szervezetek létrehozásának és működtetésének,a közösségi tervezésnek a fontosságát.

 

 

 

 

Belátja az együttműködések fontosságát, melyhez felelős viszonyulást fejleszt ki magában.

 

 

 

 

Másokkal együttműködve, partnerségek kialakításával végzi munkáját.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják  hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

3.6.     PROGRAMKÖVETELMÉNY MODUL RÉSZLETES BEMUTATÁSA

A programkövetelmény modul azonosító száma  

SzPk-00009-14-04 0 03 3 /M-06

A programkövetelmény modul megnevezése  

Közösségfejlesztői szakmai gyakorlat

 

3.6.1. A KÉPZÉS KÉPZÉSI FORMÁTÓL FÜGGŐ MINIMÁLIS ÉS MAXIMÁLIS ÓRASZÁMA, ÉS AZ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI IDŐ ARÁNYA

A modul “Egyéni felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

A modul “Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

  • Igen

Csoportos felkészítés Minimum Maximum
A képzés óraszáma 26 32
Elméleti képzés idő aránya (%) 10
Gyakorlati képzés idő aránya (%) 90

A modul “Távoktatás” képzési formában megvalósítható?

  • Nem releváns

3.6.2. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA

A legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület ellátásához szükséges szakmai kompetenciákat leíró szakmai ismeretek, készségek és személyes kompetenciák, társas kompetenciák és módszerkompetenciák tanulási eredmények szerinti leírása

Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia
 

Ismeri a közösségfejlesztő munkáját, a közösségfejlesztési folyamat főbb lépéseit.

Képes a közösségfejlesztői munka elemzésére, egy lokális önszerveződés, közösségi szerveződés történeti jellegű kutatására.  

Szem előtt tartja a munkájában a demokratikus értékrendet, törekszik arra, hogy befogadó személyiséggé váljon.

 

 

Közösségi megoldásokat helyez előtérbe, és felelősen gondolkodik a közösségről.

A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája

– A kormányzati szektor (önkormányzatok), ill. szakosodott intézményei (művelődési, oktatási, szociális, foglalkoztatási, településfejlesztő stb.) bármelyikében alkalmazhat közösségfejlesztőt az önsegítés és önszerveződés, a részvételi demokrácia, a civil társadalom fejlesztése és a lakossággal, annak szervezeteivel történő együttműködés érdekében; – A nem kormányzati szektor akár saját szervezetei működtetéséhez – egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok -, akár az e szervezetek által megvalósítandó programokban és projektekben is alkalmazhat közösségfejlesztőt, – Az üzleti szektor képzéssel, művelődéssel, szociális jellegű szolgáltatások szervezésével, településfejlesztéssel, felméréssel-elemzéssel,   stb.   foglalkozó   cégei   is   fokozhatják  hatékonyságukat   közösségfejlesztő munkába állításával.

Közösségfejlesztő

Közösségfejlesztő tanfolyam

A Közösségfejlesztő tanfolyam egyéb információk bejegyzés először a IOSZIA – OKJ Képzések – OKJ Tanfolyamok jelent meg.

A bejegyzés kategóriája: Egyéb
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.